Oceníme ji hlavně v krizových situacích, kdy umí poskytnout rychlou a kvalitní pomoc díky ověřené síti dodavatelů a často zažehná velký průšvih, do něhož by se mohl zvrtnout i na první pohled drobný problém. Proto je tak ceněná, žádaná a pro majitele domů, bytů, chat i chalup nepostradatelná. Přesto na ni někdy v krizové situaci a ke své škodě dokážeme zapomenout.
Takže než začneme v panice volat prvního řemeslníka z internetu, pamatujme na jedno důležité pravidlo: jestli je naše domácnost nebo nemovitost pojištěná, vždy se jako první vyplatí kontaktovat oficiální asistenční linku pojišťovny a její číslo si raději uložit do mobilu, aby bylo v případě nouze hned po ruce.
Co všechno asistenční služby umějí?
Domácí asistence pokryjí široké spektrum technických problémů. Nejčastěji je využívají majitelé nemovitostí při technických haváriích. Například když po pojistné události nastane porucha vytápění, domácnost postihne vodovodní škoda anebo přepětí způsobí zkrat a zhasnou světla. SOS voláme i tehdy, když vichřice z domu odfoukne kus střechy, kroupy rozbijí tašky anebo z oken, i když větrání je žádoucí, udělají nežádoucí řešeto a dešťová voda se dere všemi otvory do domu.
Například z asistenčních služeb v našem produktu MojePojištění majetku se pak zaplatí příjezd technika na místo události a provedení odborných elektrikářských, instalatérských, sklenářských, plynařských, topenářských nebo pokrývačských prací. Výše celkového limitu je 9 000 Kč plus k tomu drobný materiál potřebný k provedení těchto prací do 1 000 Kč.
Vodovodní škody vás s asistencí „nespláchnou“!
Mezi nejčastější události patří následky vodovodních škod – prasklé potrubí, vyteklá pračka, únik vody a další vodovodní pojistné události – prasklá hadička u WC, ucpané vodovodní odpady, vyteklý radiátor topení… Z toho je patrné, že z řemeslníků jsou nejvíce v kurzu instalatéři.
Vytekla vám pračka?
U některých asistenčních služeb je „vyteklá pračka“ (ať už je problém v samotném kohoutu nebo přívodu vody) jednou z nejběžnějších domácích havárií a také nejzákeřnějších, protože v bytových domech může způsobit i statisícové škody také u sousedů nebo ve společných prostorách.
Co dělat? V první řadě omezit následky:
- vypnout pračku tlačítkem nebo vytažením ze zásuvky
- zavřít přívod vody k pračce
- přeteklou vodu rychle vytřít mopem, ručníky…
V případě rozsáhlého vytopení vypnout hlavní přívod vody do bytu, odpojit další elektrospotřebiče v blízkosti vody a upozornit sousedy, pokud voda zatekla i k nim.
Pokud máte pojištění domácnosti a/nebo nemovitosti s domácí asistencí, zavolejte nepřetržitou asistenční linku, povolaný nonstop instalatér zjistí příčinu a v rámci limitu poruchu opraví.
Pokud pojištění nemáte, zavolejte nejbližšího instalatéra a pomůže i havarijní firma.
V panice nezapomeňte na zajištění dokumentace pro pojišťovnu – vyfoťte škody na podlaze, nábytku a případně i u sousedů. Sežeňte protokol od technika o příčině a rozsahu škody. Vlastní škody pokryje pojištění nemovitosti nebo domácnosti, na ty u sousedů je dobré mít uzavřené pojištění odpovědnosti, které je možné sjednat buď společně s pojištěním majetku, nebo samostatně.
Tři preventivní rady do budoucna:
Prasklé hadice u pračky nebo hadičky u WC jsou častým problémem, proto je třeba důsledná kontrola jejich stavu a také obnova – možná to nevíte, ale doporučují se měnit každých 5 let. U pračky je ideální používat aqua-stop hadici, která při jejím prasknutí zastaví přívod vody. A do třetice – nikdy nenechávat pračku prát bez dozoru po odchodu z bytu.
Volám SOS, zabouchly se mi dveře!
Podobný frmol jako instalatéři mají i zámečníci, kteří řeší zabouchnuté dveře, zabouchnuté klíče v zámku nebo poškozený zámek.
Co dělat, když si zabouchnu dveře?
V první řadě vyhodnotit situaci – je uvnitř dítě, senior, zvíře, zapnutý sporák nebo jiná hrozba? Pokud ano, volejte ihned 112 (hasiči nebo policie mají pravomoc rychle a bezpečně otevřít).
Pokud akutní ohrožení nehrozí, máte čas v klidu zkontrolovat možnosti – náhradní klíče u rodiny, sousedů nebo v práci? Je možnost dostat se dovnitř jiným vchodem, oknem? Když tyto varianty selžou, kontaktujte asistenční službu pojišťovny a nechte si poslat technika. Zásah zámečníka je hrazen do stanoveného limitu. Pokud pojištění nemáte, najděte si ověřeného zámečníka s nonstop službou a transparentním ceníkem.
Tipy do budoucna
Nechte si udělat jedny až dvoje náhradní klíče a uložte je na bezpečné místo, u důvěryhodné osoby a zvažte montáž dveří s tzv. „blokací proti zabouchnutí“. Ty lze otevřít i bez klíče zvenčí, když nejsou zamčené. Pokud klíče často zapomínáte, pomůže klíčenka s Bluetooth čipem.
Kolik stojí nouzové otevření dveří?
Cena za nouzové otevření dveří se pohybuje od 500 Kč do 2 000 Kč a víc, a to v závislosti na typu dveří, složitosti zámku a na tom, zda jsou dveře zamčené nebo jen zabouchnuté. U bezpečnostních dveří a dveří se speciálními zámky je úkon obvykle dražší. Roli hraje i denní či noční doba výjezdu, lokalita, sazba za dopravu… Na zámečníka obvykle finanční limit našeho pojištění, který je stejný jako u jiných řemesel, stačí.
Vichřice otevřela okna víc, než jsme chtěli!
Mezi exponované řemeslníky patří také elektrikáři, sklenáři a pokrývači. Ti se nezastaví hlavně po bouřkách doprovázených krupobitím a vichřicí, tedy živlů, po jejichž řádění zůstávají rozbitá okna a zničené střechy.
Co dělat, když vichřice okno vysklí?
- Zajistit bezpečnost – uklidit střepy, vypnout elektřinu, pokud hrozí, že by zatékající voda zasáhla zásuvky.
- Zabránit dalšímu zatékání a úniku tepla provizorním zakrytím oken – silnou fólií, OSB deskou nebo kartonem a upevněním páskou či latěmi.
- Zajistit sklenáře – s pojištěním kontaktovat asistenční službu, bez něho přímo sklenářskou firmu.
- Zdokumentovat škodu pro pojišťovnu – vyfotit rozbitá okna a případné následky, jako zatopení, poškození nábytku…
- Nechat odborně zkontrolovat i rám a kování – silný vítr je také může poškodit a do budoucna přijmout preventivní opatření – bezpečnostní fólie, okenice, žaluzie, pojistky proti samovolnému zavření a další.
Pokud je zasklení oken nebo oprava elektřiny dražší, částku nad rámec limitu si hradí klient sám. Ale jen v tu chvíli. Po vyřízení škody za ni dostane pojistné plnění, které kryje uvedení nemovitosti do původního stavu, tedy i náklady na tyto opravy.
Myčka nemyje, trouba nepeče a lednice nechladí
Vypekl vás některý z domácích elektrospotřebičů? Pokud k jeho poruše došlo v pojištěné domácnosti, můžete také volat asistenční službu. Jejich opravu, příjezd technika i jeho práci, včetně použitého materiálu a náhradních dílů, hradíme z našeho pojištění Mojepojištění majetku do limitu 7 000 Kč, a to až za tři zásahy ročně.
Domácí asistence dokážou vyřešit i situace, které bychom nečekali…
Domácí asistenční služby někdy řeší i opravdu netradiční situace, například když se batole zamklo na balkoně a rodiče zůstali v bytě. Pomohly také v rodinném domě zajistit odčerpání 300 l vody z obýváku, když jeho majiteli prasklo akvárium, dodala vysoušeče a postarala se o sušení chalupy, když praskly vodovodní trubky. Technické asistence dokážou zajistit i opravu moderního vytápění, jako jsou čerpadla, domácí fotovoltaické elektrárny anebo třeba filtraci bazénů.
Není asistence jako asistence
Technické asistence jsou nedílným doplňkem i našeho produktu MojePojištění majetku u obou typů – tedy pojištění nemovitosti i domácnosti. Pro klienty je důležité to, že jsou v pojištění zahrnuty automaticky a jejich rozsah je pro všechny varianty produktu jednotný. Jen limity se u jednotlivých typů asistenčních služeb liší. Ideální je zajímat se o nabídku asistenčních služeb již při výběru pojištění domácnosti nebo nemovitosti. Když už se něco stane, bývá pozdě.
Domácí asistence je tu pro vás 24 hodin denně, 7 dní v týdnu – vyřeší vodovodní havárii v pátek večer, nebo zablokovaný zámek na Štědrý den. Ušetří vám nervy, čas i peníze, ať se doma stane cokoliv. Když už teď víte, že ji máte a k čemu může být dobrá, tak už na ni nikdy nezapomenete!